Mes Sverige

Mm. Idag har varit en sån dag där jag verkligen har irriterat mig på nästan exakt allt. Idag har även varit en sån där dag där jag insett vilken mesig svensk jag är. Så det fick mig fundera lite granna, över saker vi i "lilla landet lagom" tänker och tycker men aldrig gör eller säger till om. Så här kommer en liten lista över sådana.

* Åkt flygplan någon gång? Hur många gånger har inte just Du hamnat på en plats framför en irriterande äcklig unge? Ofta eller hur. Så mysigt när ungen börjar lägga upp fötterna mot din stol eller ännu bättre, börjar sparka och gnälla för den vill veta när den snart är framme. *VILL DU VARA SNÄLL OCH SLUTA*, kan man ju säga, men istället så vänder man sig hastigt bak med huvudet och blänger på ungjäveln som om det skulle hjälpa.

*När man är på marknad så lyckas man ju nästan alltid hamna i trängsel. Självklart när man är oerhört sugen på marknadsgodis eller liknande och ser ståndet en bit ifrån vill man ju hinna dit så sanbbt som möjligt. Men tanten med rullatorn framför vill såklart hindra det. Istället för att säga "Ursäkta" står man och trippar långsamt bakom och hoppas på att hon får vingar och ska flyga iväg, eller nåt.

*Det är vinter. Man fryser arslet av dig. Och bussen är typ 20 minuter sen. Då tänker man "Nu jävlar ska jag skälla ut busschafförjävlen" Sen kommer bussen. Du har förberett ett tal för att sätta chauffören på plats. Dörren öppnas. Så sitter det en oskyldig liten kille med glasögon som ser jättesnäll ut. Man biter ihop och kör ner rabattkortet och går på bussen.

JAG ÄLSKAR SVERIGE

XOXO

Kommentarer
Postat av: -

Vem har rabbatkort liksom?

2011-04-13 @ 19:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0